Instalacja i szybki start Frigidaire Fgfb9100e obejmuje wiele procedur, które należy wykonać, aby urządzenie działało w pełni. Przede wszystkim należy zainstalować sprzęt. Przewód zasilający musi być podłączony do gniazda wtyczki wtyczki, a gumowy zawór odpływowy musi zostać zamontowany. Następnie należy podłączyć rurę odpływową, aby móc wypływać woda. Następnie należy sprawdzić, czy wszystkie przyciski, wyświetlacz i wszystkie inne funkcje są w pełni sprawne. Po zainstalowaniu urządzenia należy go wypróbować, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Na końcu należy pamiętać o regularnej konserwacji urządzenia, aby zapewnić jego długotrwałe działanie.
Ostatnia aktualizacja: Instalacja, Szybki start Frigidaire Fgfb9100e
O książce
Oficjalny podręcznik znanego na całym świecie Brytyjskiego Stowarzyszenia Szybowcowego zalecany zarówno pilotom jak i instruktorom. Uczniom-pilotom przed lekturą niniejszej książki wskazane jest zapoznanie się z podstawami w innych publikacjach lub ukończenie teoretycznego szkolenia szybowcowego w ramach kursu podstawowego ze względu na złożoność omawianych zagadnień.
Jest to bogato ilustrowany i przyjazny dla czytelnika podręcznik. Prowadzi przez najważniejsze teorie lotu. Wskazuje „niezbędne” minimum wiedzy stanowiące wiarygodne źródło, które można wielokrotnie badać lub zgłębiać w razie potrzeby. Złożone tematy przedstawiono możliwie najprościej i z angielskim humorem, a 400 kolorowych rysunków dodatkowo objaśnia materiał z takich dziedzin jak:
- fizyka,
- aerodynamika i mechanika lotu,
- osiągi,
- budowa i wytrzymałość konstrukcji,
- osprzęt,
- sytuacje niebezpieczne,
- meteorologia.
Podręcznik tłumaczy w jaki sposób i dlaczego latają szybowce wyjaśniając jednocześnie jak powyższe zagadnienia łączą się ze sobą.
O autorze
The British Gliding Association (BGA), czyli Brytyjskie Stowarzyszenie Szybowcowe jest instytucją rządową zrzeszającą 80 lokalnych aeroklubów położonych w Wielkiej Brytanii. Stowarzyszenie utworzono 27 marca 1930 roku. Wśród członków jest ponad 7000 pilotów (w tym 1100 instruktorów), którzy użytkują 2100 szybowców. Do głównych statutowych działań należy koordynowanie i wspieranie aeroklubów w takich dziedzinach jak bezpieczeństwo i operacje lotnicze, regulacje, szkolenia, finanse, promocja szybownictwa z naciskiem na młodych pilotów, a także nadzór techniczny, czy egzaminowanie w oparciu o aktualne przepisy.
SPIS TREŚCI
Rozdział 1 - Definicje
Przerażająca naukaFizyka w przyrodzieWymiaryPodawanie kierunków – z której strony zacząć? Współrzędne (jesteś tutaj)Algebra i jak tu się nie zgubićStrzałka czasuSiły, wektory, obciążeniaStan równowagiCiężar, grawitacja i masa (Q, g i m)Siła bezwładnościPędSzastanie ciężaremPrzyspieszenia niewynikające z grawitacjiŚrodek ciężkości, środek masyPrzewracanie sięGdzie jest środek ciężkości, jeśli nie ma grawitacji? Momenty i dźwignieWektory i rozkład siłDziwne paryEnergia i konwersja energiiEnergia kinetyczna i potencjalnaPaczki i pakunkiUkłady odniesieniaRozdział 2 - Niepewne kroki
Wymagania dotyczące lataniaUnoszenieSiła napędowaWytrzymałość i integralność konstrukcjiStateczność i sterownośćTeoria jako modelowanieTeoria jako ocena ryzykaPtaki, latawce i papierowe samolocikiZmiana kierunkuEksperymentatorstwoWznoszenie (i opadanie) balonuWypornośćBalony na ogrzane powietrze – w pogoni za termikąPrzeminął z wiatremBalony gazoweNiebezpieczeństwa czyhające na pionierówSukces oraz zapowiedź katastrofyPierwsze wzlotyRozgłos i postępSukces wymaga wyrzeczeńPytanie o dowodyKosztowny ślepy zaułekUniesiony w powietrze i wreszcie pod kontroląSpełniona obietnica, przyćmiony sukcesRozdział 3 - Siła nośna, siła oporu i warstwa przyścienna
Zobaczyć to, co niewidoczneZałożeniaPrzepływ i energiaOstrożnie ze źródłemSiła nośnaPłaskie płyty jako profile aerodynamiczneKąt natarcia (ang. AoA) i przepływ względnyNieoczekiwane korzyści z zaokrągleniaWytwarzanie siły nośnejZwężki VenturiegoCharakterystyka ciśnieniaPrzeciągnięcieLepkość i opór tarciaWarstwa przyściennaPunkt przejściowyOpórOpór profilowyOpór kształtu (ciśnienia)Opór tarciaOpór interferencyjnyOpór szkodliwyOpór wynikający z nieszczelnościOpór indukowanyTeoria cyrkulacjiEfekt MagnusaTeoria cyrkulacji i wir związanyPrzypomnij mi, jak działa profil lotniczyWięcej na temat wirów (turbulencja w śladzie)Straty energii w strugach zaskrzydłowychZmniejszanie oporu indukowanegoWydłużenie płataOpór całkowityCo z tym bąblemJak radzić sobie z oderwaniemGdzie działa siła nośnaŚrodek parcia (Ś. P. )Kwestie dotyczące środka parciaŚrodek aerodynamiczny (Ś. A. )Symetryczne profile lotniczeUgięcie a siła nośna - niesymetryczne profile lotniczeLinia zerowej siły nośnej i moment pochylający zerowej siły nośnejCałkowita siła nośnaWspółczynniki siły nośnejTu mniej, tam więcejInne kwestieNielaminarne profile lotniczeNowe perspektywyOwady i inne zmartwieniaRozdział 4 - Siły działające w locie
Stan równowagi, przyspieszenie i reakcjaZ górki na pazurkiPrzyspieszanie i hamowanieOpadanie toru lotuObciążenie skrzydłaPrzeciążenie a obciążenieOdkrywcze doznania zmysłoweInne efektyWspółczynnik obciążenia a prędkość przeciągnięciaSiły działające w zakręcieZakręty i pętle – porównaniePołożenie w trakcie wyprowadzania z lotu nurkowegoWznoszeniePodstawowe relacje między siłamiSiły działające podczas startu za wyciągarkąRozbiegPoczątkowy kąt wznoszeniaPrzyspieszenie pionoweSiły na wznoszeniu Rozdział 5 - Tabliczka informacyjna, konstrukcja i ograniczenia eksploatacyjne
Część 1 rozdziału 5 - KONSTRUKCJA -
Tabliczka informacyjnaEuropejskie przepisy lotniczeLot prostoliniowyRodzaje obciążeńKilka kwestii ogólnychRozważania konstrukcyjnePodstawowe zasady konstruowaniaTesty niszczącePilot i obciążeniaMateriałyStruktura materiałówDrewnoWłókno szklaneMetalPęknięcia, złamania i zmęczenieMostyOpór jest przydatnyZatańczyć twista, czyli skręcanieSkrzynki i dźwigaryPo linii najmniejszego oporuMonokok, czyli konstrukcja skorupowaGłówne elementySkrzydłoStatecznik i usterzenieKadłubRozłożenie obciążeńŁączenie elementówPrzygotowanie powierzchniMontaż konstrukcjiPrzenoszenie obciążeń między elementamiElementy pomocniczeChowane podwozieZaczepy do holowania za wyciągarką i samolotemCzęść 2 rozdziału 5 - KRZYWA WYRWANIA -
Jeszcze słowo o przeciążeniach i obciążeniachKrzywa wyrwaniaLinia przeciągnięciaProjektowana prędkość nurkowania (VD)Obciążenia graniczneObciążenie niszcząceMaksymalna prędkość manewrowa (VA)Krzywa podmuchówMaksymalna prędkość lotu w powietrzu burzliwym (VB)Efekt odciążeniaMaksymalna dopuszczalna prędkość startu za wyciągarką lub samochodem (VW) i maksymalna dopuszczalna prędkość holowania za samolotem (VT)Sztywność konstrukcji i flatterSkutki zmian gęstości powietrzaPrędkość rzeczywista i prędkość przyrządowa (TAS & IAS)Na czym polega problemInne skutkiJak unikać flatteruPozostałe kwestieKlapy - prędkości dopuszczalneZmiany rozkładu obciążenia przy użyciu hamulców aerodynamicznychRozdział 6 - Stateczność i powierzchnie sterowe
StatecznośćStateczność statyczna i dynamicznaOsie statecznościRównowagaŚrodek ciężkości (Ś. C. )Długo i krótkookresowe oscylacje podczas pochyleniaPunkt równowagi obojętnej (P. R. O. )Zapas stateczności statycznejStateczność pochyleniaŚrodek ciężkości i punkt równowagi obojętnejStateczność kierunkowa i wzdłużnaOdchyleniePrzechylenieWznios płata i ślizg boczny (stateczność spiralna)Inne czynniki mające wpływ na stateczność przechyleniaZagadnienia różneŚrodek sterowności (Ś. S. )Kąt zaklinowania (płata)Dźwignie sterująceUwagi ogólneMechaniczne aspekty funkcjonowania dźwigni sterującychAerodynamiczne aspekty funkcjonowania dźwigni sterującychStatecznik poziomy i ster wysokościTrymerTrymer sprężynowyGradient siły na drążku względem przeciążeniaStateczność z drążkiem unieruchomionym i puszczonymUsterzenie ogonowe płytoweUsterzenie motylkoweStatecznik poziomy płytowyLotkiOdchylenie przeciwne (opór lotki)Projektowanie lotekWstrzymywanie przechyleniaSiły na lotkach i odwrócenie działania lotkiSter kierunkuKlapyKlapy dodatnieKlapy ujemne (przelotowe) i opór szkodliwy wyważeniaKontrola podejścia do lądowania Rozdział 7 - Przeciągnięcie i korkociąg
Rys historycznyZałamanie przepływu powietrza a przeciągnięcieZachowanie szybowca podczas przeciągnięciaWyprowadzenie z przeciągnięciaOznaki przeciągnięciaLot powolnyJeszcze kilka słów o lotkachLot "przeciągnięty"Ekstremalne kąty natarcia i przewrotyPrzeciągnięcie, przeciążenie <1 i zerowePrzeciągnięcie przy nieudanym starcie za wyciągarkąMinimalna bezpieczna prędkość i przeciągnięcie przy starciePrzeciągnięcie na dużej prędkościOdpowiednia reakcja podczas przeciągnięciaOpuszczanie i zwichrzenie dodatnie skrzydłaKorkociąg (autorotacja)Wyprowadzenie z korkociąguEfekt żyroskopowyZachowanie momentu pęduWprowadzenie w korkociągSpiralny lot nurkowyRozdział 8 - Osiągi
Kąt lotu ślizgowego i doskonałość aerodynamicznaW poszukiwaniu minimalnej prędkości opadania (własnego)Uwzględnianie noszeń i duszeńWpływ wiatruKiedy liczy się prędkość przelotowaPrędkość wznoszeniaKrążek MacCready`egoWykonanie krążkaWykorzystanie krążkaDodanie balastu wodnegoLatanie delfinem i lot z małymi stratamiRozdział 9 - Wariometry
WariometryNaczynie wyrównawczeDajnik ciśnienia statycznegoWpływ odchylenia na ciśnienie statyczneWznoszenie i zniżanieElektryczne i elektroniczne wariometryKiedy wariometr elektryczny nie działaWariometry mechaniczneWariometr skrzydełkowyWariometr membranowyBezwładność szybowcaEnergia całkowitaWariometr energii całkowitej (W. E. )SondyDysza VenturiegoKompensator wariometru energii całkowitej z membraną (K. W. )Wariometr nettoSkutki szybkich zmian ciśnieniaCoś nie działa prawidłowo? Rozdział 10 - Meteorologia
Błędy prognostycznePowtórkaZwiązek między temperaturą, ciśnieniem a gęstościąMarnotrawne SłońceTemperaturaCiepło i jego transferKonwekcjaInsolacjaWarstwy atmosferyRównowaga atmosferyGradient suchoadiabatycznyKrzywa stratyfikacji czyli aktualny gradient temperaturyInwersjeTemperatura wyzwalania i przełamanie inwersjiWilgotnośćKondensacjaPochodzenie mas powietrza a ich wilgotnośćCiepło przemiany fazowejGradient wilgotnoadiabatyczny a chmuryTemperatura punktu rosyPoziom zamarzaniaPrądy termiczne i cyrkulacjaKomórki cyrkulacyjneCiśnienie, izobary i wiatrPrzepływ gradientowyEfekt Coriolisa a wiatry geostroficznePowstawanie frontów i niżówPrąd strumieniowyFront ciepły i pogoda frontu ciepłegoPogoda w wycinku ciepłymFront chłodny i pogoda frontu chłodnegoFalaUzyskiwanie informacji pogodowychUmiejętność prognozowania pogody, czyli czy iść na lotnisko? Źródła informacji meteorologicznychAirmetInternetGazety ogólnokrajowe lub lokalnePrognozy okrętowe (ang. Shipping forecasts)VOLMETZałącznik A
Sumy wektorówZałącznik B
Obliczanie środka ciężkości szybowcaZałącznik C
Balast wodnyZałącznik D
Wpływ bliskości ziemiZałącznik E
Problemy z wariometrem i ich rozwiązaniaSprawne działanie systemu wariometru: serwisowaniePoszukiwanie przecieków i sprawdzanie kompensacji W. Prawdopodobne źródła nieszczelności po stronie sondyPrawdopodobne źródła nieszczelności po stronie naczynia wyrównawczegoProblemy z wnikaniem wodyTłumienie energii całkowitejZałącznik F
Efekt CoriolisaRuch względnyPSR 9, 6 VE-2 (9. 6 V) - RI, (0603940604)
Producenci »Bosch »PSR 9, 6 VE-2 (9. 6 V) - RI, (0603940604)
Ściągnij plik lub zobacz w pełnym rozmiarze:
Wyrażenie zgody poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję" sprawi, że będziemy mogli gromadzić dane dotyczące zachowania użytkowników na naszej stronie. Dzięki tym danym będziemy mogli ulepszać stronę i przygotowywać interesujące naszych użytkowników reklamy.
Wyrażenie sprzeciwu poprzez kliknięcie przycisku "Odrzucam" oznacza, że będziemy używać tylko plików cookies związanych z sesją, statystykami i poprawianiem użyteczności strony.