Podręcznik procedur regulacji i testowania Emerson Cf755ww06

Emerson CF755WW06 to inteligentny podręcznik procedur regulacji i testowania, który został opracowany, aby wspomóc proces regulacji i testowania różnych urządzeń. Podręcznik ten zawiera podrozdziały dotyczące regulacji i testowania, w tym metod regulacji, testowania i monitorowania, zasad zachowania bezpieczeństwa podczas testowania oraz wytycznych dotyczących przygotowania do testów. Podręcznik zawiera również informacje o konfiguracji urządzeń, instrukcje dotyczące wykonywania testów i wytyczne dotyczące systemu regulacji i testowania. Podręcznik jest źródłem wiedzy, które ułatwia obsługę i testowanie urządzeń Emerson CF755WW06.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik procedur regulacji i testowania Emerson Cf755ww06

Drogi Użytkowniku,

klikając przycisk „AKCEPTUJĘ”  zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp z. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. pl, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneo. pl.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneo. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.

Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. pl. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneo. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie zgadzam się” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.

Nie zgadzam się


Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego

Opis szkolenia


Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Pliki do pobrania


  • Formularz zgłoszenia na szkolenie stacjonarne
  • Formularz zgłoszenia na szkolenie on-line
  • Program szkolenia
  • Oświadczenie dot. podatku VAT

Grupa docelowa


Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy: pracowników administracji publicznej, właścicieli nieruchomości, rzeczoznawców, zarządców i administratorów nieruchomości, pracowników spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, osoby prowadzące kontrole techniczne i okresowe utrzymania budynków, pracowników nadzoru technicznego i inwestorskiego, projektantów, kierowników budowy oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.

Cel szkolenia


W pierwszych, średnio ok. 20 latach trwania obiektu budowlanego następuje jego ok. 30% zużycie techniczne a po dalszych 20 latach obiekt budowlany przy braku odnowy technicznej w 100% zatraca techniczne bezpieczeństwo eksploatacji. Taki właśnie jest rezultat niedoceniania zagadnień prawidłowej eksploatacji i utrzymania w dobrym stanie technicznym obiektu budowlanego. Prawo Budowlane dużo miejsca poświęca problematyce utrzymania obiektu budowlanego oraz elementom jego eksploatacji, ale samą eksploatacją się nie zajmuje. Nie doczekaliśmy, również tego, aby przy wydawania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego żądano od nas, posiadania dokumentacji eksploatacyjnej.
Dlatego sensem i głównym celem tego szkolenia jest pokazanie na konkretnych przykładach, w jaki sposób, wykorzystując obowiązujące regulacje prawne zmienić ten stan rzeczy. Jak przygotować się do przeprowadzenia analizy stanu technicznego obiektu budowlanego i w oparciu o jej rezultaty opracować plany eksploatacyjne, remontowe i konserwacyjne a następnie z wykorzystaniem procedur PZP, zadbać o dobrą, jakość i bezpieczeństwo naszych obiektów budowlanych?
W tym celu, szkolenie będzie skoncentrowane na dokładnym zapoznaniu uczestników z aktualnymi regulacjami prawnymi i praktycznymi procedurami, dotyczącymi prowadzenia procesu eksploatacji, utrzymania obiektów budowlanych, które są zawarte w przepisach ustaw; PZP, Prawa Budowlanego oraz aktach wykonawczych.

Korzyści dla uczestników


Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość ugruntowania swojej wiedzy w zakresie praktycznych umiejętności przygotowania dokumentacji, zaplanowania remontów i konserwacji instalacji technicznych oraz w sprawowaniu kontroli nad przebiegiem procesu przygotowania i realizacji umów dotyczących tych planów.
Na każdym etapie szkolenia omawiane zasady i techniki procedur stosowania prawa będą odnoszone do krajowych regulacji prawnych - w szczególności do prawa zamówień publicznych i kodeksu cywilnego. Uczestnicy szkolenia otrzymają w tym zakresie szczegółowe wyjaśnienia poparte konkretnymi przykładami.

Metodologia


Szkolenie stacjonarne


Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:

Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.

Szkolenie on-line


Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Trenerzy


    Włodzimierz Gawroński

    Zobacz specjalizację trenerską

    Adam Kudyk

    Zobacz specjalizację trenerską

    Michał Substyk

    Zobacz specjalizację trenerską

    Program szkolenia


    I. Techniczna eksploatacja i utrzymanie budynków i instalacji
    1. Podstawowe pojęcia i podstawy prawne dotyczące eksploatacji i utrzymania budynków
    2. Przegląd rodzajów dokumentacji technicznej obiektu budowlanego
    3. Procedury oceny zużycia technicznego obiektu uwarunkowania wyboru technik diagnostycznych
    4. Regulacje w zakresie eksploatacji i utrzymania obiektów budowlanych studia przypadków.
    5. Zasady i procedury organizacyjne dotyczące prawidłowej eksploatacji obiektu studia przypadków.

    II. Obowiązki właściciela lub zarządcy nieruchomości
    1. Obowiązki właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego wynikające z przepisów prawa budowlanego zasady prowadzenia książki obiektu budowlanego - ćwiczenie
    2. Przeglądy - kontrole techniczne obiektów budowlanych (przykładowe zapisy w protokołach kontroli) ćwiczenie.

    III. Eksploatacja instalacji i urządzeń technicznych
    1. Działania eksploatacyjne i remontowe w odniesieniu do instalacji i urządzeń w obiektach budowlanych wersja minimum/max.
    2. Przeglądy konserwacyjne planowanie i zlecania usług dotyczących napraw lub wymiany.
    3. Przygotowanie umów na usługi konserwacyjne, serwisowanie, naprawy instalacji i urządzeń technicznych - przykłady
    4. Wymogi prawne w zakresie uprawnień do wykonywania działań konserwacyjno - serwisowych instalacji i urządzeń problematyka tzw. uprawnień
    5. Procedura oceny i wyboru ofert
    6. Przygotowanie umów konserwacyjno serwisowych - przykłady umów
    7. Procedury przygotowania umów na dostawy i instalowanie urządzeń, na co zwrócić szczególną uwagę?

    IV. Planowanie, przygotowanie i organizacja remontów, adaptacji, modernizacji, rozbiórek
    1. Metodyka oceny trwałości obiektów budowlanych i ustalenie ich zużycia
    2. Praktyczne wskazówki dotyczące planowania remontów, robót budowlanych i usług konserwatorsko eksploatacyjnych. Procedura przygotowania do zlecenia prac projektowych lub robót budowlanych wzory dokumentów studia przypadków
    5. Wzory umów dotyczących prac projektowych i robót budowlanych analiza w kontekście prawa autorskiego, prawa budowlanego i prawa zamówień publicznych z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego
    6. Szacowanie kosztów wybór metody praktyczne wskazówki
    7. Przykłady wyceny projektu budowlanego, robót budowlanych i usług konserwatorsko eksploatacyjnych.

    V. Zarządzanie umową w zakresie usług/ robót związanych z eksploatacją obiektu budowlanego
    1. Przygotowanie umowy warunki możliwych zmian przed jej podpisaniem
    2. Warunki prawne określające wprowadzanie istotnych i nieistotnych zmian do umowy
    3. Zamiany niemożliwe do wprowadzenia
    4. Procedury odbiorów przedmiotu umowy
    5. Rękojmia, gwarancja za wady przedmiotu umowy
    6. Możliwości i ograniczenia w zakresie wprowadzania do umowy kar zasada miarkowania kar w umowie
    8. Warunki i konsekwencje odstąpienia od umowy.
    9. Najczęściej popełniane błędy.

    VI. Podsumowania szkolenia.

    W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

    Informacje organizacyjne


    Szkolenie stacjonarne

     Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10. 00-18. 00 pierwszego dnia oraz 09. 00- 17. 00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


    Dzień I
    Godz. 10:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz. 12:00 -przerwa kawowa
    Godz. 14. 00 -przerwa obiadowa
    Godz. 16. 00 -przerwa kawowa
    Godz. 18:00 -zakończenie szkolenia
    Dzień II
    Godz. 09:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz. 11:00 -przerwa kawowa
    Godz. 13. 00 €“ przerwa obiadowa
    Godz. 15. 17:00 -zakończenie szkolenia

    Szkolenie on-line

    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 09. 00-15. 00 każdego dnia według harmonogramu:

  • Dzień I
    Godz. 09:00-10. 30-szkolenie
    Godz. 10:30 -10. 40 -przerwa
    Godz. 10. 40-12. 00 -szkolenie
    Godz. 12. 00-12. 15 -przerwa
    Godz. 12:15-13. 30 -szkolenie
    Godz. 30-13. 40-15. 00 -szkolenie
    Dzień II
    Godz. 40 -przerwa
    Godz. 15 -przerwa
    Godz. 00 -szkolenie

    Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.

    Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

    Inwestycja


    Szkolenie stacjonarne

    1290. 00zł netto (+23% VAT)

    Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu,
    -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
    -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
    -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
    -konsultacje poszkoleniowe
    -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

    Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem:
    Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 1740 zł netto (+23% Vat)

    Szkolenie on-line

    1190.
    -cena zawiera:
    -uczestnictwo w szkoleniu on-line
    -materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
    -renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
    -10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.

    Zgłoszenie


    Szkolenie stacjonarne

    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper. pl).

    FORMULARZ ZGŁOSZENIA
  • UZUPEŁNIJ FORMULARZ ONLINE: formularz zgłoszenia online
  • POBIERZ KARTĘ ZGŁOSZENIA PDF: karta zgłoszenia do pobrania
  • OŚWIADCZENIE DOT. PODATKU VAT
  • POBIERZ OŚWIADCZENIE: oświadczenie do pobrania
  • Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

    Szkolenie on-line

    Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (). 

  • UZUPEŁNIJ FORMULARZ ONLINE:  formularz zgłoszenia online
  • POBIERZ KARTĘ ZGŁOSZENIA PDF: karta zgłoszenia do pobrania
  • Kontakt


    Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
    Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
    ul. Libelta 1a/2
    61-706 Poznań

    Godziny pracy biura: Pn-Pt 08. 00 - 18. 00

    Departament szkoleń otwartych:
    tel. 690 059 155
    tel. 508 393 926
    tel. 577 177 547
    tel. 733 544 190
    tel. 570 590 060
    tel. (61) 3070303
    tel. (61) 8102194
    tel. (61) 4152036
    tel. (61) 4152810
    tel. (61) 4152820

    fax. (61) 6 247 936
    fax. (61) 2 786 300

    info@szkolenia-semper. pl
    www. pl

    Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
    1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
    4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje

    POLITYKA RABATOWA

    Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
    Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.

    Uwagi


    Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper. pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

    Testowanie oprogramowania to nieodłączny proces w branży eCommerce i powinieneś być jak najlepiej przygotowany do tego etapu w Twoich projektach. Nie jest to prosta procedura i różni się w zależności od specyfikacji wdrożenia. Ma wpływ na sprawność przeprowadzania tworzenia stron i aplikacji eCommerce’owych. Efektywne testy mogą zdecydować o sukcesie Twojego projektu w dostarczaniu stabilnego i bezbłędnego User Experience.

    Jednak zanim będziesz mógł się upewnić, że zespół testerów współpracujący przy tworzeniu Twojego sklepu internetowego wykonuje swoją pracę prawidłowo, musisz zrozumieć jak etap testowania oprogramowania wpisuje się w cały proces wdrożeń eCommerce. Jeśli zatem jesteś właścicielem sklepu internetowego lub testerem software house’u, powinieneś zapoznać się z tym artykułem. Powiemy Ci m. in: 

    • jak powinna wyglądać komunikacja między software housem a klientem?
    • jak wygląda charakterystyka testów przeprowadzanych w branży eCommerce?
    • jakie są różnice w testowaniu odmiennych rodzajów aplikacji?
    • czy gotowy sklep internetowy może zawierać błędy?

    Testowanie oprogramowania eCommerce – komunikacja z klientem

    Jednym z aspektów, które należy zaadresować jak najwcześniej, jest komunikacja z klientem w sprawie testów strony. Jak zwykle w kontaktach nie tyle biznesowych, ale po prostu ludzkich, dochodzi tu do różnic w opiniach i nieporozumień. Warto wiedzieć na jakie obszary klienci i testerzy patrzą ze swojej perspektywy, aby uniknąć niedokładnego planowania testów oprogramowania.

    Ocena ważności testów

    Jedną z największych różnic pomiędzy postrzeganiem zagadnienia testów między testerami, a klientem jest ta w priorytetyzowaniu zgłoszeń. Za krytyczny błąd co innego uzna tester, a co innego klient. Jest to oczywiście w pełni zrozumiałe, gdyż dla klienta najczęściej najważniejsze będą błędy w warstwie graficznej, która jest najbardziej widoczna. Z kolei tester posiadający wiedzę, której klientowi może brakować, wie, że taki błąd może zostać łatwo usunięty.

    Z drugiej strony dużo poważniej potraktuje nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem ścieżki zakupowej strony internetowej. Dla przykładu tester na pewno za krytyczne uznałby brak możliwości dodania produktu do koszyka, czy brak oferty produktowej (listingu). Takiego rodzaju błędy zagrażają całemu procesowi Customer Journey.

    Bardzo ważnym jest zatem, abyś jako klient rozumiał rzeczywistą wagę pojawiających się błędów i był zapoznany z workflow projektowania aplikacji. Wtedy będzie on w stanie lepiej nadawać odpowiednie priorytety poszczególnym zadaniom. Będzie wiedział, czy ważniejszym jest np. dodanie nowej funkcjonalności do aplikacji, czy naprawienie pojawiającego się błędu. Dzięki temu procesy testowania oprogramowania i developmentu zostaną przeprowadzone w płynny sposób.

    Ocena efektywności testowania oprogramowania

    Do różnic w zdaniach i problemów w komunikacji dotyczących przeprowadzonych testów dochodzi także w kwestii ich efektywności. Jeżeli dany obszar aplikacji został sprawdzony przez testerów i nie znaleźli oni błędów, może to być spowodowane kilkoma rzeczami:

  • rzeczywistym brakiem błędów,
  • zbyt krótkim czasem poświęconym na testowanie,
  • brakiem uwzględnienia oczekiwań klienta w specyfikacji technicznej.
  • Częstym problemem w pracy między klientem a zespołem testerów jest mylne założenie, iż brak zgłaszanych błędów oznacza brak wykonywania testów.

    Źródłem nieporozumień może być także sytuacja, gdy efektywność testów spadła przez nieodpowiednią ilość czasu dobraną do wykonania zadań. Jeśli po szybkich testach klient własnoręcznie odkryje niezgłoszony wcześniej błąd, nie musi to świadczyć koniecznie o braku kompetencji testerów. Jeśli niepoprawnie rozplanowany zostanie czas na testowanie oprogramowania, ucierpi na tym nie tylko jakość aplikacji, ale także budżet przeznaczony na proces developmentu. Zamiast poszukiwania winnych, warto upewnić się, że testerzy mają zapewnioną odpowiednią ilość godzin do sprawdzenia danych obszarów projektu.

    Kardynalnym błędem w komunikacji na poziomie wstępnej analizy jest brak uwzględnienia wymagań klienta w specyfikacji. Bez jasno określonych funkcji, których klient oczekuje w ukończonej aplikacji, testerzy nie będą w stanie przeprowadzić efektywnych testów. Jeśli nie będą wiedzieli jak coś ma działać docelowo, nie będą mogli stwierdzić, że działa niepoprawnie.

    Jak usunąć problemy w kontaktach z klientem omawiając proces testowania oprogramowania?

    Najważniejszą rolą w ominięciu niezrozumień pomiędzy zespołem testerskim i klientem jest jasność w komunikacji i planowaniu procesów zapewnieniu jakości. Obie strony muszą określić:

  • pełną listę funkcjonalności aplikacji,
  • czas przeznaczony na wszystkie procesy developmentu (w szczególności okresów testowania),
  • czas potrzebny do przetestowania obszarów projektu,
  • zasoby dostępne do wykonania zadań testowych,
  • liczbę regularnych spotkań catch-upowych,
  • charakterystykę prac testowych,
  • specyfikę technologii użytych do developmentu projektu (możliwości i ograniczenia technologiczne).
  • Jakiekolwiek zastrzeżenia lub odstępstwa od uzgodnionych norm również powinny być omówione i ujęte w planie pracy. Dzięki temu i ciągłej komunikacji, zarówno klient jak i zespół developerski będą wiedzieli czego dokładnie spodziewać się od projektu. Takie zabezpieczenia przygotowują również na sytuację pojawienia się komplikacji.

    Podział testów

    To jakie testy będą wykonywane, zależy w dużej mierze od poziomu umiejętności testerów i od charakterystyki rozwijanego projektu. Sam fakt istnienia wielu rodzajów i typów testowania oprogramowania w branży eCommerce nie oznacza, że każda strona lub aplikacja będzie wymagała użycia wszystkich odmian. Musisz również pamiętać, że nie można jednocześnie stwierdzić, iż jakieś testy są lepsze od innych – wszystko zależy od specyfiki działania projektów. Różne rodzaje testów się przenikają i nie można zrezygnować z jednego rodzaju, tylko dlatego, że wykonało się inny typ. Poniżej przedstawiliśmy podział typów testowania ze względu na rodzaj, poziom i typ.

    Rodzaje testów

    Najszerszym podziałem testów jest zróżnicowanie ich na testy ręczne (manualne) i automatyczne. Testy automatyczne są najbardziej opłacalne przy testach regresyjnych, czyli takich, gdzie testowane są wielokrotnie te same funkcje, a procedura testów nie ulega zmianom. Wtedy aby zaoszczędzić czas można po prostu napisać test automatyczny, który wykona te monotonne i powtarzalne działania za testera.

    Skoro mamy możliwość napisania procedur testujących, które samodzielnie wykonywałyby pracę testowe, bez kosztów utrzymywania specjalistów, dlaczego nie miałbyś aplikować tego rodzaju testowania do wszystkich obszarów? Testy automatyczne nie są efektywne przy sprawdzaniu działania nowych funkcjonalności, przy których tester automatyzujący musi wykonać czynności manualne i poznać ich specyfikę. Dodatkowo nie jest wskazanym wykonywać testy automatyczne, gdy projektowany produkt nie jest jeszcze stabilny. Nie ma sensu w pośpiesznym wykonywaniu testów automatycznych, jeśli nasz projekt eCommerce nie posiada wszystkich zaplanowanych funkcji, które mają być sprawdzone. Zatem, do momentu finalizacji produkcji należy przeprowadzać testy manualne

    Poziomowanie testowania

    Testy jednostkowe – wykonywane na najniższym poziomie aplikacji, czyli kodzie oprogramowania. Ten poziom testowania jest wykonywany przez samych programistów pracujących nad kodem aplikacji lub strony. Polegają na testowaniu poszczególnych metod funkcji i klas. Priorytetem jest tu jak największe procentowe pokrycie kodu źródłowego przez testy jednostkowe. Im większe jest ich pokrycie, tym wcześniej programiści mogą wykryć błędy. 

    Testy integracyjne – podczas tych testów sprawdzane są zmiany wykonywane na dwóch różnych modułach aplikacji, które mogą działać zależnie lub niezależnie od siebie. Do zadań testera w tym sposobie testowania oprogramowania eCommerce należy sprawdzenie, czy zmiana w jednym module nie poniosła za sobą niepożądanych skutków w funkcjonowaniu drugiego. W skrócie, testy integracyjne sprawdzają funkcjonowanie aplikacji jako całości i testowaniu czy wprowadzenie zmian w jednym obszarze nie zaburzy działania w innych.

    Testy end-to-endtesty te symulują zachowanie prawdziwego użytkownika i sprawdzają, czy przy działaniach użytkownika wszystkie funkcje pracują zgodnie ze specyfikacją projektową. Dobrym nawykiem przy wykonywaniu tego typu testów oprogramowania jest przygotowanie scenariuszy działań użytkownika pomagające kontrolować obszary które zostały już poddane sprawdzeniu, określać liczbę wymaganych poprawek, jak i również zaznaczać obszary jeszcze niesprawdzone.

    Testy akceptacyjne – teoretycznie są to proste testy. Chodzi w nich o to, czy skończony produkt spełnia warunki podane w specyfikacji projektowej sporządzonej na początku planowania całego projektu. Można powiedzieć, że ten rodzaj testów wykonuje zespół deweloperów zespół z klientem, który sprawdza czy zostały spełnione jego oczekiwania techniczne i biznesowe.

    Typy testowania oprogramowania

    Testy funkcjonalne – są wykonywane w celu sprawdzenia, czy aplikacja spełnia biznesowe wymagania dotyczące kluczowych funkcji. Poprawnie przeprowadzony test funkcjonalny powinien zakończyć się uzyskaniem wartości z bazy danych określonej w specyfikacji projektowej. Podobnie jak testy integracyjne, odmiana funkcjonalna testuje wiele obszarów i modułów aplikacji. 

    Testy wydajności – ich celem jest sprawdzenie jak wydajna jest aplikacja. Podczas tych testów testerzy określają stabilność i osiągi produktu, np. czas potrzebny do przetworzenia wysokiej liczby zapytań. Testy te przydatne są szczególnie wtedy, gdy po aktualizacji aplikacji potrzebne jest sprawdzenie możliwych spowolnień w działaniu.

    Testy dymne – wykonywane są przy wdrożeniu aplikacje na nowe środowisko. Są szybkie w realizacji i za zadanie mają sprawdzenie działania podstawowych funkcji i poprawność działania aplikacji. Wykorzystuje się je przy wprowadzeniu kolejnych części kodu i przed przystąpieniem do bardziej zaawansowanych testów.

    Testy eksploracyjne – są to testy manualne, których celem jest wykrycie błędów nieszablonowych, czyli takich, których wykrycie za pomocą testów zautomatyzowanych by się nie powiodło. Jej przebieg powinien być z góry określony, np. testerzy powinni poświęcić na ten typ testowania określoną ilość czasu i przetestować tylko jasno sprecyzowany zakres funkcji. 

    Obszary największego zagrożenia

    Ze względu na specyfikę i cel aplikacji eCommerce’owej, która ma umożliwić kupno produktu przez użytkownika, największe zagrożenie dla poprawnego funkcjonowania kryje się w ścieżce zakupowej. Dobrą praktyką dla testera będzie stworzenie listy funkcjonalności, których poprawne działanie jest krytyczne z punktu widzenia tego zadania. Składają się na nią takie funkcje jak: dodawanie przedmiotów do koszyka, wyświetlanie listingów i możliwość zapłaty. Ważnym jest, iż przy dodawaniu zmian, czy aktualizowaniu aplikacji w zupełnie innym obszarze trzeba też przeprowadzić testy integracyjne. Ich zadaniem jest sprawdzenie, czy zmiany te nie odbiły się na funkcjonalności ścieżki zakupowej.

    Różnice w podejściu do testowania odmiennych oprogramowań w branży eCommerce

    Oprócz różnorodności metod testowania, proces sprawdzania jakości i usuwania błędów w branży eCommerce zależny jest też od tego w jakiej technologii ma być tworzona Twoja aplikacja. W handlu elektronicznym najczęstszymi odmianami są aplikacje natywne (stworzone z myślą o konkretnym systemie operacyjnym) i aplikacje progresywne (zwane też aplikacjami webowymi, które wykorzystują przeglądarki urządzeń w celu ominięcia różnic systemowych). Ze względu na inne przeznaczenie i odmienny proces developmentu wymagają one także różnego podejścia i technik w zakresie testowania oprogramowania. com/ecommerce/testowanie-oprogramowania-co-musisz-wiedziec/attachment/testowanie-oprogramowania-inne-aplikacje/" rel="attachment wp-att-6836">

    Testowanie natywnych aplikacji

    Pierwszą rzeczą, na jaką powinieneś zwrócić uwagę przy procesie testowania aplikacji natywnych jest podział urządzeń i platformy systemowe, na które są projektowane. Testowanie będzie przebiegało odmiennie na smartfonie, a inaczej na tablecie. Testowanie oprogramowania dla aplikacji natywnych powinno się opierać o weryfikację procesu ich instalacji. Oznacza to, że w ramach testów należy zainstalować projektowaną aplikację na dane urządzenie. Trzeba zadbać, aby testy odbyły się na każdej z docelowych platform. Wiążę się to z wymogiem posiadania jednostek testowych (smartfonów, tabletów, itp).

    Alternatywą jest użycie emulatora testowego, który symuluje pracę mobilnego urządzenia. Jednak oszczędzanie środków w tym przypadku, może odnieść odwrotne wyniki, gdyż emulatory tego typu nie wykrywają wszystkich błędów. Zalecane jest testowanie oprogramowania na prawdziwych urządzeniach, ze względu na łatwość replikacji wykrytych błędów. Dodatkowymi zaletami testów na rzeczywistych platformach jest wyższa dokładność i uwzględnienie większej ilości zmiennych (rozładowującej się baterii, powiadomienia push, geolokalizacji).

    Im więcej modeli urządzeń mobilnych masz dostępnych, tym dokładniejsze testy aplikacji jesteś w stanie przeprowadzić. Obowiązkowym minimum przy testowaniu aplikacji natywnych powinny być urządzenia z systemami Android i iOS. Tylko wtedy Ty i Twoi testerzy będziecie w stanie wykryć błędy dla obu platform systemowych.

    Testowanie aplikacji PWA

    Podstawowym podejściem do testowania oprogramowań progresywnych jest weryfikacja reguł, które dana aplikacja musi spełniać.

  • responsywność,
  • progresywność,
  • działanie w trybie offline,
  • instalowalność’ i „linkowalność
  • Jedną z takich zasad jest responsywność, która wymaga od testującego dopilnowania prawidłowego skalowania strony do rozdzielczości na różne urządzenia. Uruchomiona aplikacja powinna zachować elementy wymagane do prawidłowego funkcjonowania ścieżki zakupowej zarówno na mniejszych urządzeniach mobilnych, jak i na desktopowych.

    Kolejną z reguł, która musi została spełniona przy testowaniu, jest progresywność. Testerzy muszą się upewnić, że niezależnie od tego, z jakiej przeglądarki i urządzenia korzystać będą użytkownicy, aplikacja nadal działa zgodnie z założeniami projektowymi. Dodatkowo należy sprawdzić, czy aplikacja będzie działała w trybie offline, czy będzie można ją „zainstalować” na urządzeniach mobilnych. Chodzi o możliwość dodania strony webowej w formie ikony aplikacji na ekran menu smartfona, czy tabletu. To samo dotyczy tzw. „linkowalności„, czyli możliwości udostępnienia treści za pomocą adresu URL. 

    Pomocnym narzędziem przy testowaniu aplikacji PWA jest wtyczka Lighthouse, która oferuje analizę strony i debugging pod kątem progresywności.

    Testowanie obszaru frontendowego

    Odmiennym podejściem cechuje się również testowanie frontendu i backendu przygotowywanych aplikacji. Testując część frontową oprogramowania eCommerce, upewnij się, że testerzy są wyczuleni na błędy pojawiające się w warstwie wizualnej aplikacji. W jej skład wchodzi interfejs, wyświetlane elementy, zdjęcia, miniatury i tekst. Pomocnym w tym procesie jest próba wcielenia się w klienta końcowego, czyli po prostu odbiorcę naszej aplikacji. W ten sposób łatwiej będzie nam sprawdzić, czy jej funkcjonalność i dostępność jest zgodna ze specyfikacją projektową i personą użytkownika.

    Raportowanie błędów frontendowych należy do prostszych procesów. Dzieje się tak przez charakterystykę testów i strefę ich przeprowadzania. Błędy frontendowe dotyczą części wizualnego interfejsu aplikacji. Dzięki temu w raportach testerzy mogą zawierać elementy o lokalizacji i charakterystyce błędów. Świetnie w tym spiszą się takie elementy jak screenshoty, czy filmiki ukazujące sytuację triggerujące błędy. 

    Testowanie obszaru backendowego

    Testowanie oprogramowania w sferze backendowej może być trudniejsze, ze względu na to, że błędy nie kryją się w widocznej części interfejsu graficznego. Podczas testowania backendu, testerzy sprawdzają część serwerową i przesyłają zapytań pomiędzy klientem i bazą danych. Bardzo wartościowymi umiejętnościami przy tym typie testowania oprogramowania jest znajomość kodów HTTP i sprawne poruszanie się w narzędziu Network. Dzięki tym dwóm, Ty i Twoi testerzy będziecie mieli wgląd w działanie backendu i mogli sprawnie określić pochodzenie błędów. Dodatkowym plusem jest znajomość SQl-a i wtyczki Postman API do testowania API. 

    Czy opłaca się wypuszczać produkt z błędami?

    Wielu klientów decyduje się na przedterminowe wypuszczenie projektu na produkcję nawet jeśli zawiera on niepoprawione błędy. Umowy typu SLA chronią sprzedawcę przed złym jakościowo produktem i umożliwiają zaplanowanie poprodukcyjne wprowadzanie nowych poprawionych wersji oprogramowania, np. co dwa tygodnie. Czemu warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

    Otóż, gdy zgłoszone nieprawidłowości nie mają priorytetu krytycznego, nie będą uniemożliwiać prawidłowego działania witalnych funkcji eCommerce’u. W ten sposób produkt może wcześniej zacząć przynosić pierwsze zyski, a testerzy nadal mogą wprowadzać poprawki.

    Czy jednak wprowadzanie poprawek nie sprawi, że użytkownicy nie będą mogli korzystać normalnie z finalnego produktu? Ten problem najczęściej rozwiązuje się poprzez przeprowadzanie prac nad błędami w okresach najmniejszej aktywności, np. między 22 a 7 rano. Dzięki temu nie zakłócasz działania strony internetowej/aplikacji i nadal jesteś w stanie zadbać o usunięcie błędów.

    Ale co jeżeli na produkcję wkrada nam się błąd krytyczny? W tym wypadku zespół deweloperski działa natychmiastowo i opracowuje rozwiązanie w postaci hotfixa, testuje się go i wprowadza do oprogramowania.

    Jak widzisz procedura testowania oprogramowania eCommerce jest przesycona skomplikowanymi treściami, do których w każdym wdrożeniu należy podchodzić inaczej. Bardzo ważną kwestią jest przygotowanie planu procesu testowania, a także wymagań funkcjonalnych. Wszystkie potrzebne informacje powinny znaleźć się w specyfikacji projektowej, do której dostęp należy udostępnić zespołowi testerskiemu, deweloperom i klientowi. Powinieneś również zapoznać się wcześniej z ogólną charakterystyką procedur testowania dla Twojego rodzaju aplikacji. Zaplanuj również lub dowiedz się (jeśli jesteś testerem), czy plan projektu zakłada wypuszczenie aplikacji na produkcję w wersji MVP, czy później, gdy zespół usunie większość błędów. Uzbrojony w te informacje, będziesz lepiej przygotowany do pracy nad projektem eCommerce. 

Podręcznik procedur regulacji i testowania Emerson Cf755ww06

Bezpośredni link do pobrania Podręcznik procedur regulacji i testowania Emerson Cf755ww06

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Podręcznik procedur regulacji i testowania Emerson Cf755ww06